torstai 31. maaliskuuta 2016

Pääsiäistä

Tässä teille linkki videoon Quiton pääsiäisparaatista. Se on jumalaa palvovien juttu, eli centro historicossa joka vuonna kokoontuu tuhansia ihmisiä kärsimään jeesuksen lailla. He laittavat liilat lakanat päälle ja kävelevät paljain jaloin monta tuntia auringon paahteessa. He eivät syö mitään ja jotkut ruoskii itsensä verille. Tämän jutun tarkotuksena on jotenkin ylistää jeesuksen tekemiä uhrauksia ja päästä lähemmäksi Jumalaa. Tämä tapahtuma oli ensimmäinen josta voin sanoa , että en tykkää täällä. Se on tosi karua katsottavaa kun ihmiset ottaa pieniä lapsia mukaan ja moni lapsia pyörtyilee ja voi kuollakin paisteeseen. Vaihdossa ollessa on niin paljon helpompi kohdata kaikki jutut avoimin mielin ja kuunnella ja opetella, mutta tää meni asioihin, joita mä en enää kyennyt ottamaan avoimesti vastaan.
 
Tässä linkki:
 
https://www.youtube.com/watch?v=2JT7I3rGVjI

Täällä ihmiset on siis tosi katolilaisia. Ja taisinkin äitille yhdessä skype puhelussa sanoa, että kun tuun kotiin niin en halua kuulla vuoteen yhtäkään sanaa jeesuksesta. Mulle on tosi okei uskoa mihin ikinä haluaa, kun hyväksyy muut uskonnot ja ihmiset, mutta täällä jotkut ihmiset on niin syvällä uskossaan, että ne sokaistuu kaikelta muulta. Ennen kun tulin tänne saatoin ehkä välillä miettiä oisiko jumalan olemassa olo mahdollista. Nyt voin sanoa, että olen täysin ateisti ja uskon biologiaan ja  tieteisiin. Sanoin vahingossa alkuvuodesta pienesti mun mielipidettä uskonnosta mun isovanhempien kuullessa ja sen jälkeen olen pitänyt suuni tiukasti supussa. Joten tämä osa kulttuurista jää multa varmaan omaksumatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti