tiistai 22. maaliskuuta 2016

+18

Tuli sitten täys-ikäsyys saavutettua. Eihän me minnekkään baariin lähetty ,niin kun oltais Suomessa tehty. Mä oon vielä lääke kuurilla viimeviikosta,jonka vietin sairaalassa ja jouduttiin menemään koululle illalla. Olin siis 6 yötä sairaalassa tipan päässä, koska en pystynyt syömään mitään ja pahimpana päivänä en edes puhumaan ilman, että vedet valuu silmistä. Mulla oli angina de Vincent, eli jonkunlainen hinkuyskän sukulaistauti. Kukaan ei oikeen tiedä mistä mä sen nappasin, mutta luultavasti mun vastustuskyky vähän heikkeni kaikkien ongelmien takia, mitä meillä on nyt täällä ollut vastaanottavan järjestön kanssa. On ollut paljon tunteita ja selvittelyä. Kerron tarkemmin kun tilanteet on vähän rauhottunut.
Mutta kyllä mulla silti ihan kivat synttärit oli. Koulussa meijän luokkalaiset lätsäs mulle kakun naamaan, niinkun täällä on perinne tehdä  ja vedettiin sormilla sitten kakkua tunneilla. Poikia lyödään aina vyöllä takamukselle, niin monta kertaa kun on vuosia, mutta tytöiltä tää perinne jää pois. Koulun jälkeen lähettiin kavereiden kanssa syömään ravintolaan ja ne toi mulle sielläkin kakkua. Mentiin meidän kasvis-syöjä porukan kanssa liha ravintolaan, koska minä, hendrik ja jose haluttiin lihaa. Muut toi omat ruuat toisista paikoista. Suomessa jos haluaa saada hyvää lihaa, pitää maksaa semmonen 20 euroa, joten rakastan käydä suömässä liha paikoissa täällä. Hyvä pihvi maksaa suunnilleen 10 dollaria.

Tosiaan mentiin sen jälkeen tosi tylsään vanheimpainiltaan koululla ja en oikseestaan tajunnut miksi meidän edes piti siellä olla. Mutta vietettiin loppuilta koululla. Lauantaina mentiin syömään mun perheen kanssa ja illalla meidän sukulaisia tuli synttäri teelle. Ja mun 7 vuotias serkku piti mulle tanssi esityksen. Se oli söpö!
Tanssiesitys

Mun pieni gluteeniton synttärikakku (Pihla huomaa kynttilät)



Kakkusota Mishelin kaa


Okei kaiken sairaalahässäköiden ja synttäreiden jälkeen ollaan pikkuhiljaa palailtu normaaliin arkeen taas. Olen koittanut ettiä mulle crossfit salia, mutta en tiiä jos se on nyt joku trendi täällä, koska ne on ihan älyttömän kalliita. Joten alotan ehkä kahen viikon päästä seinäkiipeilyn Jorisin kanssa. Löydettiin yksi ihan kiva paikka, tosin vähän kaukana meistä, mutta ei se mitään.

 Seuraavalla viikolla  on myös semana santa, eli pääsiäis viikko niin meillä on muutama päivä koulusta vapaata. En ole varma haluanko mennä, mutta täällä tehdään sama kun espanjassa, eli torstaina ihmiset lähtee kävelemään kantaen ristejä ja kärsien päivän. Sinäänsä olisi ihan kiva mennä katsomaan tää osa kulttuuria, mutta monet sanoo, että se on tosi karu tapahtuma. Katotaan uskallanko mennä. Sinne kuolee pieniä lapsia joka vuosi, koska niiden vanhemmat haluaa niiden oppivan jumalasta. Näin syvällä jotkin ihmiset ovat niiden uskossaan, että laittavat lapsensa kärsimään kuumuuteen päiväksi Jos menen niin kerron millasta oli!

Kirjottelen lomalla lisää! Mutta kaikki on hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti