lauantai 12. syyskuuta 2015

Koulua ja arkea

Nyt on alkanut koulu ja samalla myös arki. Mun koulu on varmaan arvostetuin koulu Quitossa ja jouduttiin odottelemaan paljon ennen kun päästiin alottamaan kaikkien lääkärin tarkastusten ja papereiden takia. Oon siis näiden lukion tokalla luokalla, joka on mulle parempi kun kolmas luokka, koska kolmannella joutuisi tehdä niin paljon hommia. Ollaan kyllä käyty nää kaikki asiat jo ylä-asteella , mutta ei se mitään. Ainakin alussa on vaikeaa jo kielen kanssa, niin yritäppä siinä tehdä vielä jotain projekteja läksyjen lisäksi. Siis heti kun ymmärrän jotain niin uskon, että oikeasti tykkään tehä läksyjä. En olis uskonut, että tuun joskus sanomaan noin, mutta se täyttää kivasti päivän tylsät kohdat ja sillon saa yksityisyttä. Espanjaakin oopii nopeammin läksyjä tehdessä ja koulussa. 
Eka päivä koulussa oli kauhea, koska yritin liikaa ja ahdistuin totaalisesti. En ymmärtänyt mitään ja illalla meinasin romahtaa kun katoin mun läksyjä ja en tajunnut sanaakaan aiheesta, josta ois pitänyt kirjottaa 3 sivua espanjaks. No illan aikana sain aikaseksi muutaman lauseen ja tiistaina en palauttanut tehtävää. Tajusin muutenkin, että ei kannata edes koettaa liian kovaa! Tiistai oli jo paljon helpompi, koska tajusin ottaa rennosti kielen kanssa ja vaan istua, piirrellä jotain ja toisella korvalla kuunnella jos tulisi joku tuttu sana. Olen siis nyt suoraan ilmottanut opettajille, etten tule osaamaan aluksi tehdä läksyjä ( paitsi matikka ja enkku) ja se taitaa olla niille ihan ok nyt.  Mutta kouluun on kiva mennä, koska ihmiset mun luokalla on ottanu mut niin hyvin vastaan! Olisin luullut, että koko ajan joutuu tunkemaan porukoihin, mutta ihmiset tulevat koko ajan juttelemaan ja kaikki on luvannut auttaa jos en ymmärrä. Oon muutenkin päässyt sisään porukoihin. Se on kiva! Se mikä ei oo niin kivaa on se, että koulu alkaa joka päivä 6.55 ja bussi lähtee 6.. Joudun siis heräämään 5 aikoihin. Koulu loppuu 14.15 joka päivä. Aluksi menen vielä koulun jälkeen Xplorerille espanjantunneille, mutta en tiedä millon ne on.


Tässä mun urheiluvaatteet.

 

Tossa mun koulupuvut. Meillä on vielä yksi, jota pitää käyttää maanantaisin, mutta mulla on maanantaisin liikkaa niin en käytä sitä kun juhlapäivinä. Mutta siinä on siis sama hame, valkoinen paita, bleiseri ja kravaatti. Muuten sama kun normi vaatteet.
 
 
 

Kristiina ja minä

Ja siis joka päivä on ollu ainakin yks tunti millon opettaja ei ole vaan tullut. Sillon luokasta tulee välillä lentopallokenttä ja välillä pelataan korttia tai mitä vaan keksitään. Mutta pakko myöntää, että mulla on kohta vihko täynnä jotain tuherruksia, koska silloin kun opettaja sattuu paikalle niin on aika tylsää.
Kirjottelen varmaan lisää parin viikon päästä kun mennään vaihtareiden kanssa jollekkin bussi ajelulle niin koetan otella sieltä kuvia.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti